Medicatie

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Johanna Emma
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 16 Nov 2006 09:09
Contact:

Medicatie

Berichtdoor Johanna Emma » Do 16 Nov 2006 12:43

Hallo
Ik ben Joke en mijn zus heeft borstkanker. Ze volgt nu voor de tweede keer een chemo kuur en gebruikt daarbij het antimisselijkheidsmedicijn
dexamethason. Nu vraag ik mij af of dat medicijn als zetpil te verkrijgen is. Haar oncoloog zegt van niet.

alvast bedankt voor de reactie
Groeten Joke

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 16 Nov 2006 12:53

hoi Joke,
op www.consumed.nl kun je alle medicijnen vinden. op dexamethason krijg je heel veel verschillende soorten. Maar ik geloof als ik goed gekeken heb, dat het inderdaad niet in zetpil te verkijgen is.
Zofran en Primperan echter wel. Dit zijn ook anti-misselijkheidsmiddelen die veel gegeven worden bij kankerpatienten, maar mogelijk werkte dat niet voldoende ofzo? als ze het nog niet heeft kun je er eens naar vragen.

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Johanna Emma
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 16 Nov 2006 09:09
Contact:

Berichtdoor Johanna Emma » Do 16 Nov 2006 12:59

Hallo Jodyi,

Mijn zus gebruikt Zofran en Primperan al maar die helpen niet echt geweldig. Vandaar dat ze die dexamethason erbij krijgt. Ik vind het alleen raar dat men medicijnen tegen overgeven oraal toedient. De kans dat het er vrijwel meteen uitkomt is erg groot. en dan heb je er nog niets aan.

Bedankt he

groetjes Joke

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 17 Nov 2006 22:44

Hoi Joke,

In principe is elke tablet te vermaken in een zetpil.
Het is echter de vraag of de darmen wel tegen het medicijn kunnen en zijn de darmen wel in staat dit medicijn op die manier op te nemen.
Hiervoor kun je beste een apotheker om advies vragen.
Groetjes,
Liddy

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Ma 20 Nov 2006 21:23

nee dexamethason is alleen in tabletvorm en via infusie te geven


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten