Cyste in het hoofd???

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Mamma rieke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 23 Okt 2006 10:26

Cyste in het hoofd???

Berichtdoor Mamma rieke » Ma 23 Okt 2006 10:35

Ten eerste wil ik een ieder die te maken heeft met kanker heel veel sterkte wensen,wij in onze familie hebben er zelf ook mee te maken,mijn vader is net geopereerd aan een zeer kwaadaardige vorm van slokdarm kanker en we weten dus hoe het voelt om de diagnose kanker te krijgen!
Mijn onderstaande vraag hoort hier misschien niet thuis maar na weken surfen op het net kan ik niet iets anders vinden waar ik misschien antwoord kan kriijgen van iemand die hier wel eens van gehoord heeft!

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo ik wil graag een mening horen van jullie,bij mijn dochter van 16 is een muceuse retentie cyste in de sinus frontalis gevonden te grote van een 2 euro munt!
We hebben met haar dokter(kinderarts)een hele slechte band want ze is al eens eerder ziek geweest en hij gooide het toen op psychisch maar later bleek in een ander ziekenhuis dat het wel lichamelijk was. Dis is een paar jaar geleden.
Dit heeft niets te maken met de cyste,we zijn er achter gekomen omdat mijn dochter altijd hoofdpijn heeft,na veel aandringen heeft deze kinderarts uiteindelijk een mriscan van haar hoofd laten maken en dat kwam eruit! MUCEUSE RETENTIE CYSTE


We hebben een second opion gevraagd bij een kno arts,die was enigzins onder invloed van brief van onze vriend de kinderarts............wel heeft hij een foto van haar hoofd laten maken en vervolgends bevestigd dat er een cyste zat maar volgens hem zat hij op een juiste plaats in haar hoofd!!!!! (hij bedoelde het zit niet in de hersens)

Mijn vraag is:hoe weet ik nou of het goed of kwaadaardig is want muceuse retentie betekent zoiets als:ONBEKENDE OPHOPPING VAN VLOEISTOF! Maar kan zoiets ook kwaadaardig zijn?

Hij zit niet in de hersens maar meer in het kno gedeelte!

Mijn dochter zit op voetbal en heeft zaterdag een kopbal gemaakt en sinds die tijd enorme hoofdpijn,mijn eigen huisarts(waar ik wel een goede band mee heb)is er niet en ik weet even niet waar ik terecht kan,moet!

Wie wel me helpen...............alvast heel erg bedankt voor het lezen van deze noot!!!

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 23 Okt 2006 16:52

moeilijke vraag. Normaal gesproken kan een verkeerde kopbal ook flink voor hoofdpijn zorgen. Ik heb een teamgenoot die sinds 1 bepaalde keer, eigenlijk niet meer kan koppen zonder wéér met hoofdpijn te blijven zitten. Zonder oorzaak eigenlijk.
Maarja, omdat er bij jou dochter dus wel 'iets' is. Is er denk ik maar 1 mogelijkheid om er achter te komen wat het is en dat is een nieuwe scan. Maar dan zal eerst misschien gewacht worden of het vanzelf over gaat? Die kans zit er in, als het niet super ernstig is wat ze heeft natuurlijk. Ik vraag me ook af of je huisarts er wat mee kan. Blijft ze wel onder controle in het ziekenhuis of dat niet meer? Ik zou denk ik even naar een vervanger gaan als je eigen huisarts er niet is. Daar zijn vervangers voor.

sterkte in elk geval.. onzekerheid is erg moeilijk en zeker als het gaat om de gezondheid van je kind!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

peefie
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 02 Okt 2006 12:22

Re: Cyste in het hoofd???

Berichtdoor peefie » Ma 30 Okt 2006 16:18

Mamma rieke schreef:Dit heeft niets te maken met de cyste,we zijn er achter gekomen omdat mijn dochter altijd hoofdpijn heeft,na veel aandringen heeft deze kinderarts uiteindelijk een mriscan van haar hoofd laten maken en dat kwam eruit! MUCEUSE RETENTIE CYSTE

Mijn vraag is:hoe weet ik nou of het goed of kwaadaardig is want muceuse retentie betekent zoiets als:ONBEKENDE OPHOPING VAN VLOEISTOF! Maar kan zoiets ook kwaadaardig zijn?


Nou, toen ik op verpleegafdeling neurochirurgie lag, kwam er een man op zaal die al maanden dag en nacht hoofdpijn had door vochtophoping! Hij bleek een arachnoïde cyste te hebben... en ik had maar een paar keer erge hoofdpijn gehad met mijn kwaadaardige hersentumor, dus de conclusie lijkt wel: veel/weinig hoofdpijn zegt weinig over goed-en kwaadaardigheid.

Sterkte!


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten