Nachtelijk zweten

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Lavarino
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 18 Sep 2006 21:17

Nachtelijk zweten

Berichtdoor Lavarino » Di 19 Sep 2006 16:15

Hallo allemaal,

Ik heb Non Hoggkin, en heb heel veel last van Nachtelijk zweten. Ik vraag mij af of er mensen zijn die weten welke maatregelen ik kan nemen om dit zo beperkt mogelijk te houden, en of een arts hier iets tegen kan doen. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Met vriendelijke groeten

Johan de Lavoir 8)

Gebruikersavatar
JeweloftheNile
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Vr 07 Apr 2006 19:44
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor JeweloftheNile » Do 21 Sep 2006 21:44

Hoi Johan,

Ik heb zelf ook last van nachtzweten vanwege non-hodgkin. Eerlijk gezegd nooit over nagedacht of er wat aan te doen was! :wink: Maar ik heb eens op google gekeken en ik vond deze pagina: http://www.senzar.nl/slaapprobleem~nachtzweten.htm

Verder vond ik op een andere pagina deze tips:

Tegen nachtzweten:
- Drink dagelijks twee koppen saliethee. Doe een eetlepel salie in een pan en giet er twee kopjes kokend water bij. Laat de vloeistof vijf minuten zachtjes koken. Maak de thee 's morgens, doe hem in een thermosfles en drink hem gedurende de dag.
- Ginsingthee wordt vaak aangeraden vanwege het hoge gehalte aan vitamine B en mineralen.
- Drink goudsbloemthee van een aftreksel van de bloemen in 1 liter kokend water dat u tien minuten laat trekken. Drink drie of vier keer per dag een kop.
- Leg 's nachts bladeren van citroenmelisse onder uw kussen of drink een kop kalmerende en verkwikkende citroenmelissethee.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik ga het in ieder geval proberen in het kader van baat het niet, schaadt het niet!! :D

Groeten, Femmy
Heeft non-Hodgkin stadium 4B overwonnen!
http://www.femmysgevecht.web-log.nl

Teresie
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Di 27 Dec 2005 00:16
Locatie: amsterdam
Contact:

Berichtdoor Teresie » Za 25 Nov 2006 23:15

ik heb ook geregeld last van nachtzweten, ikzelf heb borstkanker met uitzaaiingen en ook de ziekte van crohn, welke van de 2 het veroorzaakt is dus niet helemaal duidelijk. ik denk dat ik ook maar die slaiethee ga proberen....

sterkte ermee trouwens!! :?
ik heb al ruim 12 jaar borstkanker, 10 jaar botuitzaaiingen, sinds eind vorig jaar lveruitzaaiingen, sinds kort uitzaaiingen in buikvlies, darmen en eierstokken...help!!!!!

m.e.
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: Wo 27 Sep 2006 22:40

Berichtdoor m.e. » Wo 29 Nov 2006 21:44

Mijn vader ( galwegkanker ) heeft ook last van zweten.
Dit komt bij hem door hoge koorts en koude koorts, tumorkoorts genaamd.
Weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is al bij u.
Heb geen idee wat eraan te doen is.

Veel sterkte !

groeten, M


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten