speekselklierkanker bij mijn leeftijd

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
marloes
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 23 Aug 2006 15:08

speekselklierkanker bij mijn leeftijd

Berichtdoor marloes » Wo 23 Aug 2006 15:18

Ik ben nu 16 jaar, en ongeveer 3 maand geleden is speekselklierkanker bij mij ontdekt.. Na ongeveer 4 maand van onderzoeken kwamen de dokters erachter dat het toch kanker was. Dit was een hele schok voor mij en mijn familie. Vooral omdat de dokters de behandeling wouden gaan stoppen, omdat ze niet wisten wat het was. Na een gesprek met internist heeft hij toch besloten om een biopsie te doen. HIerna ben ik meteen naar groningen doorgestuurd voor onderzoeken. Na 2 week lag ik op de operatietafel. Het werd een operatie van 6 uur, waarbij ze speekselklier tumor en lymfeklieren door mijn hele hals hebben verwijderd. Hier kwam ook nog uit, dat het al uitgezaaid was naar mijn lymfeklieren. Intussen word ik bestraald, k heb er nu al 4 week opzitten en ik voel me nog prima. Ik ben al wel wat moe, en begin last van mijn keel te krijgen. Maar als dat alles is, kom ik die bestraling wel door! Ik wil hier alleen maar mee zeggen, dat je het beste zo snel mogelijk naar de huisarts kan gaan als je iets verdachts voelt, en zelf stappen onderneemt, mede dankzij dat heb ik nu nog kans op genezen!

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Di 29 Aug 2006 20:53

Hee Marloes
Ik zie je berichtje nu pas! Goed dat je dat hier hebt geplaatst. Jeetje, wat ben jij jong hiervoor zeg. Pfff... Maar wel goed nieuws dus? Ze verwachten je weer 'schoon' te kunnen krijgen? Heel erg veel sterkte!

Groetjes
Renée

Gebruikersavatar
JeweloftheNile
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Vr 07 Apr 2006 19:44
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor JeweloftheNile » Vr 01 Sep 2006 11:51

Hoi Marloes,

Pfff, wat een verhaal!! Dapper dat je het zo op het internet zet en goed dat je waarschuwt voor te laat naar de dokter te gaan.

Heel veel sterkte bij de behandeling en hopelijk horen we binnenkort goed nieuws van jou!!

Groeten, Femmy
Heeft non-Hodgkin stadium 4B overwonnen!
http://www.femmysgevecht.web-log.nl


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten