wie is er behandeld met zevalin?????

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
klapwijk
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 03 Aug 2006 13:33
Locatie: omgeving gouda

wie is er behandeld met zevalin?????

Berichtdoor klapwijk » Do 03 Aug 2006 13:46

Hierbij een vraag wie is er behandeld met zevalin en heeft non-hodgkin.
Mijn echtgenoot heeft non-hodgkin en is 2 jaar geleden met zevalin behandel[trial hovon 43].
Hij is benieuwd hoe het met anderen is gegaan die ook die behandeling hebben gekregen.

m.klapwijk

Pavel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 19 Okt 2005 13:27
Locatie: Amstelveen

zefalin

Berichtdoor Pavel » Do 03 Aug 2006 23:05

Hallo,

Hier lees je de fabrieksinfo van Zefalin:

http://www.schering.nl/scripts/nl/20_bu ... /index.php

Het wordt gemaakt door Schering en op hun website vind je ook nog van alles over (non)Hodgkin. Het is een monoklonaal antilichaam en een concurrent van Rituximab ("mabthera"). Het pakt het afweersysteem van de kanker(ook onze soort)cellen aan en al dan niet samen met chemotherapie wel zo'n beetje het nieuwste op dit gebied. In de Academische ziekenhuizen worden bijna alle lymfklierkankerpatiënten ermee behandeld. De overleving na chemo wordt erdoor tot meer dan 90% opgevoerd. Probleem is natuurlijk weer geld: per patiënt/kuur kost het € 40.000 (of zoiets) en dan gaan de budgetten natuurlijk weer een rol spelen.
Ik ken 2 mensen die ermee behandeld zijn/worden en de een is nu driekwart jaar klachtenvrij, de ander is net klaar.

Zelf heb ik (alweer 5 jaar geleden) non Hodgkin gehad, maar toen waren deze behandelingen nog niet zo gewoon.

klapwijk
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 03 Aug 2006 13:33
Locatie: omgeving gouda

zevalin trial non-hodgkin

Berichtdoor klapwijk » Vr 04 Aug 2006 11:29

Bedankt voor de informatie


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten