non hodgkin lymfoon

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Gast

non hodgkin lymfoon

Berichtdoor Gast » Do 08 Aug 2002 11:55

heeft er al iemand gehoord van de non hodgkin lymfoom

fwibier
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Wo 05 Jun 2002 13:38
Locatie: Geldrop

Re:non hodgkin lymfoon

Berichtdoor fwibier » Do 08 Aug 2002 12:22

Hoi Romi,
Ja ik heb ervan gehoord en ben vorig jaar augustus met deze diagnose (grootcellig B-cell Non-Hodgkin lymfoom stadium IV-A) begonnen met de behandeling. Het is een vorm van lymfeklierkanker en een verschijningsvorm zoals de Hodgkin variant. Elke diagnose is anders en elke patient is anders. Als je wat specifiekers wil weten, laat je het dan horen? gr. Fr.

Laurens
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr 01 Mar 2002 14:18
Locatie: Ridderkerk

Re:non hodgkin lymfoon

Berichtdoor Laurens » Di 13 Aug 2002 12:04

Hallo Romi,

ik heb dit jaar eind mei die diagnose voor mij te horen gekregen. Ik had lymfeklierkanker in m'n buik waarbij de lymfe ook verbonden was met de dunne darm.
Daardoor had ik last van buikpijn.
Als je meer wilt weten mail je me maar.

Hartelijke groeten van Laurens

gerdje

Re:non hodgkin lymfoon

Berichtdoor gerdje » Wo 26 Apr 2006 10:04

fwibier schreef:Hoi Romi,
Ja ik heb ervan gehoord en ben vorig jaar augustus met deze diagnose (grootcellig B-cell Non-Hodgkin lymfoom stadium IV-A) begonnen met de behandeling. Het is een vorm van lymfeklierkanker en een verschijningsvorm zoals de Hodgkin variant. Elke diagnose is anders en elke patient is anders. Als je wat specifiekers wil weten, laat je het dan horen? gr. Fr.


Hallo,
mijn zoon is 28 jaar en heeft vorige week dinsdag te horen gekregen dat hij kanker hij heeft ter hoogte van zijn luchtpijp een aantal grote klieren
achter zijn borstbeen er zijn ook op zijn rechterbekke en op zijn ruggewerf zwarte vlekken gevonden hij zweet innorm s'nachts hij drijft gewoon het is nu woensdag en ze hebben nog steeds geen diagnose!
is dit normaal
groetjes gerdje

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 26 Apr 2006 10:10

hoi Gerdje,

op basis waarvan hebben ze vastgesteld dat hij kanker heeft en wat voor onderzoeken heeft hij al gehad? en staan er al wel afspraken gepland voor verdere uitslagen of informatie?
voor definitieve diagnoses zijn vaak heel wat onderzoeken nodig en ook voor de precieze stadiering etc. Weefselonderzoek duurt ook altijd wat langer. Maar mogelijk heeft hij dat ook juist weer gehad? dus ik weet niet zo goed hoe de situatie bij jullie nu ligt.. dus kan ik ook niet echt een antwoord geven..

sterkte in elk geval.. het feit dat jullie zoon deze diagnose te horen heeft gekregen moet een verschrikkelijk klap zijn

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 26 Apr 2006 11:47

dag Jodyi,

het is na het wegnemen van een klier in zijn luchtpijp dat we te horen
kregen dat het kwaadaardig is,ze hebben al heel wat testen gedaan
zoals ct scan en al tweemaal een emri scan en nu ook vanmiddag een
petscan ze hebben ook weefsel weggenomen van een aantal moedervlekken ze gaan ook nog beenmerg onderzoeken, het finale antwoordt zouden wij misschien vrijdag krijgen laat ons hopen want het wachten is ondraagelijk.... mijn vermoeden gaat uit dat het hodgkin-lymfoon
zou kunnen zijn.. klieren, nachtelijk zweeten,soms lichte koorst (ik ben wat opzoekingen gaan doen op het net)
volgens mij weten de dokters het al maar zijn nu op zoek naar het stadium en laat ons hopen dat het juist op tijd is ondekt
groetjes gerdje

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 26 Apr 2006 13:23

Hoi Gerdje,

vrijdag antwoord is niet zo vreemd gezien het aantal en soort onderzoeken wat je zoon gehad heeft. En waarschijnlijk weten de doktoren inderdaad al wel wat. Ik moet echter wel bekennen dat ik al vaak gehoord heb dat doktoren voor hun beurd spraken en vermoedens uitspraken, of gissingen, op basis van hun ervaringen. Het is fijn om iets te weten, maar wanneer dit soort dingen dan later ingetrokken werden, of wanneer goed nieuws slecht nieuws werd, dan is dat nog veel heftiger. Ook andersom, slecht nieuws de ene week en goed nieuws de andere. Hoe blij je ook bent met goed nieuws, van het slechte nieuws kun je een behoorlijke opdonder krjgen en door diagnoses aan te passen, verliezen veel mensen het vertrouwen in de arts.
Dit wachten is echt vreselijk ik weet het maar al te goed. Maar ik hoop en duim dat de uitslag vrijdag compleet is en zo goed als maar zijn kan op dit moment!

sterkte
Laatst gewijzigd door jodyi op Wo 26 Apr 2006 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 26 Apr 2006 14:54

jodyi

bedankt voor jou aandacht
ben jij al genezen of ben je nog met behandeling bezig?

Groetjes gerdje


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten