hodgkin 2a

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
jeff
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 13:04
Locatie: Heteren
Contact:

hodgkin 2a

Berichtdoor jeff » Wo 23 Nov 2005 00:04

Over een week heb ik de hopenlijk laatste chemokuur abvd. Ik heb er dan 6 kuren opzitten, of tewel 12 x. Op 1 dec een ct en op 2 dec een petscan om te kijken of ik genezen ben. Na de 4e kuur heb ik al een ct-scan gehad en die zag er zeer fraai uit. Ook de bloedwaarde's waren erg goed. Weet iemand mij te vertellen of de kans nu groot is dat ik daadwerkelijk na de 6e kuur klaar ben? Ik ben hier nogal onzeker in. Dit omdat ik het eigenlijk gewoon helemaal gehad heb. Ik wil me oude leven weer terug. Dwz geen kuren maar gewoon weer normaal werken, sporten enz enz.

groetjes,

Jeff

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Re: hodgkin 2a

Berichtdoor sjelly » Wo 23 Nov 2005 16:03

jeff schreef:Over een week heb ik de hopenlijk laatste chemokuur abvd. Ik heb er dan 6 kuren opzitten, of tewel 12 x. Op 1 dec een ct en op 2 dec een petscan om te kijken of ik genezen ben. Na de 4e kuur heb ik al een ct-scan gehad en die zag er zeer fraai uit. Ook de bloedwaarde's waren erg goed. Weet iemand mij te vertellen of de kans nu groot is dat ik daadwerkelijk na de 6e kuur klaar ben? Ik ben hier nogal onzeker in. Dit omdat ik het eigenlijk gewoon helemaal gehad heb. Ik wil me oude leven weer terug. Dwz geen kuren maar gewoon weer normaal werken, sporten enz enz.

groetjes,

Jeff


hoi Jeff zo te horen ga je best goed hé

blijf positief denken is de enige raad die ik je kan geven

Ik zelf ben gestopt met chemo omdat ik er niet tegen kon
had ook al bestraling gehad
en eerlijk tot op heden sta ik ook stil zelfs m,n tumor iets verkleind na de laatste ct en foto
en gewone leven in ben nog steeds snel moe , komt ook door de chemo
en heb natuurlijk ander soort kanker longen :?
wens je veel kracht en sterkte
liefs Elly
Laatst gewijzigd door sjelly op Wo 23 Nov 2005 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
begin de dag met een lach

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 23 Nov 2005 17:28

hoi jeff,

het hangt er een beetje vanaf wat je arts je verteld heeft... ik zou zelf 6 tot 8 kuren krijgen, (mopp-abv bij hodgkin, 3b) na 2 kuren zijn er longfoto's gemaakt.. hierover was de arts zeer enthousiast.. na 4 kuren net als jij een ctscan.. (en maar hopen hopen hopen op 6 in plaats van 8 ) maar helaas was nog niet alles weg bij de vierde kuur, er zat nog duidelijk zichtbaar een plek. Dus ik kreeg er 8 uiteindelijk (zware domper) , mijn arts gaf als uitleg dat ze chemo's geven tot het helemaal weg is, en dan nog 2 extra (voor de cellen die je niet kunt zien op scans). En dit met een maximale van 8 kuren. Bestraling zou ik zowiezo nog krijgen vanwege de grote tumor achter m'n longen waarmee we begonnen.
Dus ik weet niet wat ze precies verteld hebben.. ik hoop ontzettend voor je dat je aan 6 voldoende blijkt te hebben. Is er bij jou al over bestraling gesproken of dat niet? omdat je 2 A hebt? Maar de enige die je echt antwoord kan geven, en misschien dit antwoord al heeft (!) is je arts!

sterkte!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten