oproep lotgenoten

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Gast

oproep lotgenoten

Berichtdoor Gast » Di 30 Aug 2005 14:30

Steun team “De Lotgenoten” ‘Voor een prestatie met ervaring’

De Lotgenoten is een hardloopteam, dat in 2005 opgericht is. De teamleden komen uit heel Nederland. Het unieke van dit team is dat de lopers allemaal(ex-) kankerpatiënten zijn. Ook de ondersteunende leden hebben bijna allemaal zelf ervaring met kanker. Door mee te doen aan de Roparun 2006 willen ze laten zien dat het mogelijk is om ondanks deze ziekte een sportieve topprestatie te leveren.

Begin 2003 werd bij mij zaadbal kanker geconstateerd. Voor we het wisten zat ik in de medische molen. Dit hield in dat ik chemokuren zou moeten ondergaan (drie keer 10 dagen). Deze behandeling duurde ongeveer drie maanden. Daarna moest ik nog een buikoperatie waarbij ze het eventueel aanwezige resttumor weefsel zouden verwijderen. Dit gebeurde op oudjaarsdag!. Nieuwjaarsdag kon ik beginnen met mijn herstel.

De hulp van mijn vriendin, familie en vrienden hielp mij om door de moeilijke tijd heen te komen. Ik zocht ook de nodige afleiding in studie, werk en hobbyÂ’s.
Tussen de behandelingen door en na de behandelingen kreeg ik de behoefte om lichamelijk weer wat bezig te gaan. Ik besloot te gaan hardlopen. Het lopen gaf mij een gezond gevoel en hielp mij om geestelijk en lichamelijk weer aan te sterken.

Nu zijn we inmiddels weer anderhalf jaar verder. Ik heb al weer een marathon en twee halve marathons kunnen lopen.
Ik sta nog onder tweemaandelijkse controle van het ziekenhuis. De ziekte met alles er om heen staat gelukkig niet meer op de voorgrond. Het blijft een onwerkelijke periode in ons leven.

Als je geconfronteerd wordt met kanker, staat je leven ineens helemaal in teken van de gevolgen van deze ziekte. Alles draait dan om onzekerheid, behandeling en overleven.
Ik heb ervaren dat sport en het hebben van een goede conditie kan helpen om een ernstige ziekte als kanker te kunnen hanteren. Het geeft weerstand, afleiding en energie, zaken die van levensbelang zijn om ‘ het gevecht’ aan te gaan. Door met sport bezig te zijn kan je ook weer in contact komen met de gezonde en positieve kant van het leven.

Douwe Nauta

Acht lopers van De Lotgenoten gaan daadwerkelijk de 530 km van de Roparun 2006 lopen. De overige teamleden zorgen voor de nodige ondersteuning. Door middel van acties om geld in te zamelen en sponsors te vinden wordt getracht om geld in te zamelen voor de Roparun 2006. Daarnaast geven de teamleden voorlichting door middel van presentaties en interviews.

Roparun 2006
De Roparun is de langste non-stop estafetteloop ter wereld. De start is in Parijs en de finish is 30 tot 48 uur later in Rotterdam op de Coolsingel (tweede Pinksterdag). 8 hardlopers van elk team, lopen de route die door Frankrijk, België en Nederland gaat en een afstand heeft van 530 kilometer! In totaal doen er ongeveer 180 teams mee. De teams bestaan uit +/- 25 personen, waaronder fietsers, chauffeurs, navigators en masseurs. Met deze uiterst sportieve prestatie brengen de teams geld bijeen voor patiënten met kanker. De opbrengst wordt volledig benut om de kwaliteit van hun leven zoveel mogelijk te verbeteren.
In 2006 wordt de Roparun voor de 15ste keer gehouden. Het is voor het eerst dat een team aan de Roparun meedoet die bestaat uit lotgenoten.

Enkele projecten die Roparun gefinancieërd heeft zijn:
Organiseren van vakantieweken voor kankerpatiënten en naasten
Roparun inloophuizen voor kankerpatiënten en naasten
Roparun kinderdagen; dagjes uit voor kinderen met kanker
Financiële ondersteuning voor projecten van de Daniel den Hoed Kliniek en Sophia
Kinderziekenhuis

Mogelijkheden
Het team de Lotgenoten kan o.a. finacieel ondersteund worden door lid te worden van de Lotgenoten club van duizend door 25 euro over te maken aan De Lotgenoten (via de website). Er worden ook t-shirts, pennen, bekers enz. verkocht. Voor bedrijven die het team de Lotgenoten sponsoren is het mogelijk om reclame te maken op de sportkleding, website of voertuigen.
Het is ook mogelijk een voorlichting of een presentatie aan te vragen over ervaring met kanker.
Bent u geïnteresseerd? Neem dan contact met Douwe Nauta (Tel 0515 521545) ds.nauta@wanadoo.nl of kijk voor nieuws en ontwikkelingen op www.delotgenoten.nl
Het team de Lotgenoten zoekt ook nog steeds ‘lotgenoten’die actief mee willen helpen met het realiseren van ons doel. Bijvoorbeeld bij het organiseren van sponsoractiviteiten of ondersteuning van het team tijdens de Roparun.

Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten