keelkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
hessel

keelkanker

Berichtdoor hessel » Vr 05 Nov 2004 12:52

Ik zoek contact met lotgenoten die mijn klachten herkennen of gewoon een reactie.
Ik ben 2 oktber 2002 geopereerd aan een tumor in mijn keel links, ter hoogte van de tonsillen(commandooperatie).Met halsklierressectie
Daarna 30 bestralingen. Ik ben sindsdien extreem moe gebleven en kreeg na de bestraling 2 keer erysipelas(wondroos) . Dit werd behandeld met antibiotica. In november 2003 kreeg ik na de griepprik om de 2 weken 2 a 3 grieperige dagen, dat duurde tot eind april 2004, waarna de verschijnselen heftiger werden, zwelling in de hals en erge pijn. Had toen net een verhuizing achter de rug. De enigste remedie was 5 dagen bedrust. Sinds 7 weken heb ik op advies van mijn iriscopiste/homeopate, waar ik al 22 jaar kom, 3 rustdagen per week ter preventie en dat begint nu te werken. De pijn is de laatste week minder geworden. Mijn fysiotherapeute, die massage tegen het littekenweefsel en oedeem geeft costateerde gisteren een afname van vocht in mijn nek.Daarnaast ben ik sinds 4 maanden oner behaneling van een pijnarts, slik 3 soorten pijnstillers. Ook is een bijkomende complicatie bloedvatvernauwingen (ernstig) in mijn linkerhalsslagader, waar dus de littekens zitten en in mijn linker en rechte bekkenslagaders. Mijn KNOarts zegt dat de gevolgen bij mij extreem zijn en dar ik ermee moet leren leven. Als je veel hobby,s hebt(koken, heb 15 jaar een restaurant gerund, tuinieren, fotografie. naar goede films kijken, puzzelen, lezen) en je kunt bijna niets meer dan is dat niet leuk.Ik zoek nu dingen die ik leuk vind en die niet aan tijd gebonden zijn.Koken doe ik natuurlijk wel, want daar kan ik mijn creativiteit in kwijt, hetzij op bescheiden schaal. Tot zover mijn situatie. Ik wacht op reacties en evt. vragen.

rachelle12

keelkanker

Berichtdoor rachelle12 » Di 09 Nov 2004 10:42

hallo,
ik ben bang dat ik keelkanker heb. er zit een rood bultje met een witte stip achter in mijn keel. kan iemand mij vertellen of keelkanker er zo uit ziet of dat het iets anders is. verder heb ik ook keelpijn als ik slik. ik ben erg bang...ik hoop dat iemand snel reageert.

Hessel
Lid

Re: keelkanker

Berichtdoor Hessel » Di 09 Nov 2004 13:18

[quote="rachelle12"]hallo,
ik ben bang dat ik keelkanker heb. er zit een rood bultje met een witte stip achter in mijn keel. kan iemand mij vertellen of keelkanker er zo uit ziet of dat het iets anders is. verder heb ik ook keelpijn als ik slik. ik ben erg bang...ik hoop dat iemand snel reageert.[/quote]
hallo rachel,
ik ben geen dokter, dus als je bezorgd bent, ga dan snel naar je huisarts.
Jouw klachten lijken meer op een keelontsteking. De meest gehoorde klacht bij keelkanker is heesheid.Bij mij is het bij toeval ontdekt, Ik kreeg meteen een biopsy(stukje weefsel eruit trekken voor onderzoek.)Het zag er ruw en onregelmatig uit, zoals een stronkje bloemkool.
Dus geen paniek en laat er even naar kijken. Sterkte, Hessel

lukas
Lid

Re: keelkanker

Berichtdoor lukas » Zo 14 Nov 2004 20:43

Stuur me je mailadres eens, dan vertel ik je meer over mijn ervaringen. Mail naar lukcarion@pi.be

hessel schreef:Ik zoek contact met lotgenoten die mijn klachten herkennen of gewoon een reactie.
Ik ben 2 oktber 2002 geopereerd aan een tumor in mijn keel links, ter hoogte van de tonsillen(commandooperatie).Met halsklierressectie
Daarna 30 bestralingen. Ik ben sindsdien extreem moe gebleven en kreeg na de bestraling 2 keer erysipelas(wondroos) . Dit werd behandeld met antibiotica. In november 2003 kreeg ik na de griepprik om de 2 weken 2 a 3 grieperige dagen, dat duurde tot eind april 2004, waarna de verschijnselen heftiger werden, zwelling in de hals en erge pijn. Had toen net een verhuizing achter de rug. De enigste remedie was 5 dagen bedrust. Sinds 7 weken heb ik op advies van mijn iriscopiste/homeopate, waar ik al 22 jaar kom, 3 rustdagen per week ter preventie en dat begint nu te werken. De pijn is de laatste week minder geworden. Mijn fysiotherapeute, die massage tegen het littekenweefsel en oedeem geeft costateerde gisteren een afname van vocht in mijn nek.Daarnaast ben ik sinds 4 maanden oner behaneling van een pijnarts, slik 3 soorten pijnstillers. Ook is een bijkomende complicatie bloedvatvernauwingen (ernstig) in mijn linkerhalsslagader, waar dus de littekens zitten en in mijn linker en rechte bekkenslagaders. Mijn KNOarts zegt dat de gevolgen bij mij extreem zijn en dar ik ermee moet leren leven. Als je veel hobby,s hebt(koken, heb 15 jaar een restaurant gerund, tuinieren, fotografie. naar goede films kijken, puzzelen, lezen) en je kunt bijna niets meer dan is dat niet leuk.Ik zoek nu dingen die ik leuk vind en die niet aan tijd gebonden zijn.Koken doe ik natuurlijk wel, want daar kan ik mijn creativiteit in kwijt, hetzij op bescheiden schaal. Tot zover mijn situatie. Ik wacht op reacties en evt. vragen.

Sawadee
Lid

Berichtdoor Sawadee » Wo 24 Nov 2004 19:32

hallo hessel,
ik las je oproep naar lotgenoten. Bij deze dus, ik ben in april jl. geopereerd, ook een commonda-operatie, tumoren in gehemelte, tong keel en vlak bij tonsillen. Heb tevens een PEG-sonde omdt ik na de ingreep niet meer goed kan eten en drinken. Heb ook 33 bestralingen ondergaan en heb nu een half jaar na operatie nog last van moeheid maar niet zo extreem ,maar wel flink pijn in mijn mond. Ik heb fysio gehad maar dan had ik 2 weken nog meer pijn, ik heb wel een therabite om mijn kaak wat wijder te krijgen om misschien ooit nog te kunnen eten. Ik blijf hopen. Door de bestraling raakt er toch een deel van goed weefsel beschadigd helaas. Ook mijn armen kan ik nog steeds moeilijk gebruiken. In mijn hals hebben ze lympklieren verwijder als pre, maar daar is gelukkig niets in gevonden. Als je meer wilt weten of schrijven ik ben lid onder de naam Sawadee.
E-mail adres: l.rijff@chello.nl en woonachtig in Almere
groeten Sawadee

Terug naar “Vraag en antwoord”