Meningeoom(tumor) door bestraling na kinderkanker wie ook?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Frouke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 27 Jan 2008 19:26

Meningeoom(tumor) door bestraling na kinderkanker wie ook?

Berichtdoor Frouke » Zo 27 Jan 2008 19:43

Mijn naam is Frouke

Ik heb op jonge leeftijd kinderkanker gehad en ben hiervoor bestraald.
Nu hebben ze een meningeoom(tumor) in mijn hoofd gevonden, die weliswaar goedaardig is, maar wel wat aan moet gebeuren omdat ik last heb van hoofdpijn en tintelingen in mijn gezicht.
Ik heb nog geen verder onderzoek gehad en zit nu te wachten op een oproep van de neurochirurg.
Mijn vraag is heeft iemand dit misschien ook of gehad?
Graag zou ik in contact komen met lotgenoten, want op dit moment word ik er erg zenuwachtig van al die onzekerheid.

groetjes Frouke

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 27 Jan 2008 23:12

Beste Frouke,

Het is een andere soort kanker die ik heb, dus heb ik geen persoonlijke info voor je.
Ken jij echter de volgende site?
http://www.nvvn.org/voorlichting/MEN_meningeomen.html
Wellicht staat er wat informatie voor je.
Heel veel succes en ik hoop voor jou dat er hier lotgenoten zijn die willen reageren.

Liddy

DD
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Wo 20 Dec 2006 10:21
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor DD » Ma 28 Jan 2008 13:55

Mijn moeder heeft 2 x een meningioom gehad, niet in de hersenen maar in de rug. Het zou een tumor zijn die afkomstig is van het hersenvlies wat zich ook in de rug tegen het ruggenmerg bevind. Ze heeft dit per toeval gekregen, met andere woorden er was geen aanleiding voor. Met een tussentijd van 11 jaar, wat ook uitzonderlijk is, is het meningioom teruggekomen.

theresia1956
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 11 Dec 2009 18:57

Re: Meningeoom(tumor) door bestraling na kinderkanker wie ook?

Berichtdoor theresia1956 » Vr 11 Dec 2009 19:03

Frouke schreef:Mijn naam is Frouke

Ik heb op jonge leeftijd kinderkanker gehad en ben hiervoor bestraald.
Nu hebben ze een meningeoom(tumor) in mijn hoofd gevonden, die weliswaar goedaardig is, maar wel wat aan moet gebeuren omdat ik last heb van hoofdpijn en tintelingen in mijn gezicht.
Ik heb nog geen verder onderzoek gehad en zit nu te wachten op een oproep van de neurochirurg.
Mijn vraag is heeft iemand dit misschien ook of gehad?
Graag zou ik in contact komen met lotgenoten, want op dit moment word ik er erg zenuwachtig van al die onzekerheid.

groetjes Frouke

Hallo Frouke. Het is lang geleden dat je nog iets aan dit bericht hebt toegevoegd. Hoe is het nu met je? Ik vraag dit omdat mijn dochter ook een meningeoom heeft. Ik wil graag weten hoe het bij jou gegaan is

hvalk
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 21 Apr 2011 16:52

Re: Meningeoom(tumor) door bestraling na kinderkanker wie oo

Berichtdoor hvalk » Do 21 Apr 2011 16:59

Beste Frouke en anderen,
We hebben in Nederland een Vereniging van Meningeoompatienten. Daar vind je kennis en ervaring van lotgenoten, een forum waar je met zo'n honderd lotgenoten en familieleden daarvan heel gericht ervaringen kunt uitwisselen en veel medische informatie.
Je vind ons hier: www.meningeoom.nl
met vriendelijke groet, Hugo van Valkenburg, voorzitter


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten