Melanoom

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Lady18
Lid

Melanoom

Berichtdoor Lady18 » Za 12 Mei 2007 00:01

Hey.. Ik had een bultje op mijn been, ik was hiermee naar de huisarts gegaan en hij zei dat hij dacht dat het een soort wratje was. Ik moest maar een afspraak maken om het aan te laten stippen.. Ik dacht okee dan doe ik dat , ik was die afspraak echter vergeten , en ik zag er eigenlijk ook tegenop, omdat het bultje redelijk '' groot '' was dacht de huisarts dat het wel een paar keer aangestipt moest worden , en dat doet best pijn vind ik( kan ik me van vroeger herinneren) DUs ik weer terug .. ik zei dat ik het weg wou laten snijden het bultje groeide ondertussen door, was ongeveer 2 bij 1 cm(huidskleur) Hij heeft het dus weggesneden en opgestuurt naar de dermatoloog, niet omdat hij het een verdacht bultje vond , maar omdat dat moest volgens de protocollen ofzo. Ik heb er dus verder ook niet meer aan gedacht, ik denk weg is weg. Belt hij ineens op dat de uitslag niet zo goed was ( Ik wist echt niet meer waar die het over had) zei die dat ik een melanoom heb , kwaadaardige vorm van huidkanker :cry: Ik ben erg geschrokken, ik had eerst veel psychische problemen en dat gaat eindelijk beter , en nu dit weer! Ik weet niet wat me allemaal te wachten staat.. Hij belt me van de week nog terug als er aanvullend onderzoek is gedaan door een '' 2e'' dermatoloog.Ik ben bang. Heeft iemand ervaringen met een melanoom? en kan iemand me vertellen wat me te wachten staat?

Groetjes, M

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Zo 13 Mei 2007 10:56

poehee, wat een heftig nieuws zo ineens. Jammer dat je huisarts je zo laat 'zitten' met dit nieuws. Ik zou zowiezo maandag even de huisarts bellen voor een afspraak met hem, zodat je zelf even wat dingen kan vragen waar je nu op dit moment mee zit.
Het is logisch dat de angst nu ineens ongenadeloos toeslaat en daar mag hij best op inspringen en je even bij behulpzaam zijn. Zeker als je al aangeeft, nogal wat psychische problemen te hebben gehad!

Verder is het nu gewoon heel erg afwachten of ze alles weggehaald hebben of niet en er zal waarschijnlijk meer onderzoek volgen, maar dat zal dan via de dermatoloog gaan vermoedelijk.

heel veel sterkte met wachten!
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Marit70
Lid

Berichtdoor Marit70 » Ma 14 Mei 2007 22:17

Hoi Lady,

Sterkte met dit nieuws.

Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Gewoon terug gaan naar je huisarts. En als je twijfelt of je alles onthoudt, dan gewoon iemand meenemen.

groetjes, Marit

lily
Lid

Berichtdoor lily » Za 22 Sep 2007 18:14

Hallo,

Ik las dit gedeelte en wil graag weten hoe het verder is gegaan met je, ik heb nl gisteren dezelfde uitslag gekregen, van volgens de huisarts een onschuldig moedervlekje. Nu werd ik gisteren gebeld dat ik met spoed naar de huisarts moest komen, en kreeg daar dit verschrikkelijke nieuws ook te horen, nu moet ik maandag met spoed naar de chirurg. Ik ben erg bang voor wat er komen gaat en wil graag meer weten over de behandeling enz..

groetjes Lianne

Terug naar “Vraag en antwoord”