helpppp

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
wendy1979
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 13 Dec 2006 13:19

helpppp

Berichtdoor wendy1979 » Wo 13 Dec 2006 14:15

beste mensen

ik bewonder ieder mens hier die hier zijn verhaal doet ik heb de meest verdrietige verhalen hier langs zien komen

ik ben wendy ik ben getrouwd en heb een gezin wat gelukkig allemaal goed gaat
maar sinds kort weet ik dat mijn dierbare vriendin kanker heeft
en het is niet meer te genezen en dat het om een zeldzame vorm van galweg kanker gaat is er weinig van bekent in daniel den hoed weten ze het ook niet meer pfff en eigelijk waar ik ook kijk op internet kan ik niemand vinden die dit ook heeft en wat de klachten zijn enzo enzo er zijn zoveel vragen en zo weinig antwoord ik hoop echt dat hier iemand
er iets van af weet en hoe het ziekte beeld verloopt
veel liefs wendy en strekte aan de mensen die dit door moeten maken

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Do 14 Dec 2006 08:21

hallo wendy,

allereerst mijn medeleven wat betreft de ziekte van je vriendin

galwegkanker is inderdaad een zeldzame vorm van kanker en zoals je zelf al aangeeft is er nauwelijks een behandeling voor zeker als de ziekte gevorderd is in een gevorderd stadium.
je vriendin is zoals je schrijft uitbehandeld en dan kom je in de palliatieve fase terecht. in deze fase is het van belang de patient zo veel mogelijk kwaliteit van leven te geven. Dus zo min mogelijk pijn, niet misselijk etc etc. Jou vraag wat je kan verwachten is best moeilijk te beantwoorden, omdat dit bij iedere patient weer anders kan verlopen. Wat er voor kan komen is dat je vriendin geel gaat zien, omdat een bepaalde stof uit de lever niet goed meer door de galwegen kan, soms wordt er dan een buisje geplaatsd in de galwegen zodat deze stof weer door de galwegen kan en de gele huid verdwijnt. als men geel ziet kan men ook veel jeuk krijgen, de ontlasting kan verkleuren en de urine gaat donker zien. Verder kan het voorkomen dat iemand dan wat suffer of slaperig wordt. Verder kan iemand pijn krijgen door druk van het gezwel, goede pijnstilling is dan uiteraard aangewezen. Ook kan er vocht in de buikholte komen dit noemt men ascites en kan indien het klachten geeft via een slangetje er uit worden gehaald. Ook is het mogelijk dat je vriendin misselijk wordt ook hier zijn goede medicijnen voor. Maar nogmaals dit hoeft dus allemaal niet.
ik hoop dat je er wat mee kan, gr ritter en sterkte

wendy1979
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 13 Dec 2006 13:19

Berichtdoor wendy1979 » Do 14 Dec 2006 09:16

bedankt voor je reactie

het helpt al dat je merkt dat mensen toch een antwoord op je vraag proberen tegeven en dat je er niet alleen voor staat
het is de onzekerheid die je het meest bang maakt wat gaat er komen wat gaat er gebeuren hoelang ben je er nog hoeveel tijd heb ik over het zijn vragen waar niemand antwoord op weet en dat maakt je bang je bent zo aan de goden over gelevert ik hoop dat ze haar sparen en dat ze nog een tijdje (goed)bij ons mag blijven vooral voor haar gezin ze laat toch 2 kinderen achter en een man haar ouders leven ook nog en die zijn er ook kapot van die zijn machteloos en staan met de rug tegen de muur....
ik hoop dat ik haar een beetje kan helpen door alles telaten lezen wat ik hier zie staan dan is ze niet zo alleen met deze ziekte

groetjes wendy


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten