taxol....

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Teresie
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Di 27 Dec 2005 00:16
Locatie: amsterdam
Contact:

taxol....

Berichtdoor Teresie » Za 25 Nov 2006 23:06

wie weet veel over de chemokuur taxol? hoeveel procent kans heb je op een hartinfarct zoals ik las bij de mogelijke bijwerkingen?hoeveel procent kans op dodelijke infecties? hoe zwaar is die kuur?wat zijn de ervaringen van jullie?wordt je er opgeblazen van?ik moet van mn arts aan de taxol vanwege sinds kort ontdekte uitzaaiingen in mn buikvlies, darmen en eierstokken, terwijl ik al uitzaaiingen heb in botten en lever. ik durf die taxol niet te nemen!!ben erg bang voor hartinfarcten en dodelijke infecties, maar ja wat is het alternatief???????????????
ik heb al ruim 12 jaar borstkanker, 10 jaar botuitzaaiingen, sinds eind vorig jaar lveruitzaaiingen, sinds kort uitzaaiingen in buikvlies, darmen en eierstokken...help!!!!!

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Za 02 Dec 2006 12:46

hallo,

er worden over chemokuren allerlei indianenverhalen verteld.
Natuurlijk hebben de chemokuren bijwerkingen en de ene patient heeft er meer last van dan een andere.
dit zijn de belangrijkste bijwerkingen van taxol:

*misselijkheid en braken;
*vermindering van het aantal witte bloedcellen;
*vermindering van het aantal rode bloedcellen (anemie);
*vermindering van het aantal bloedplaatjes;
*pijnlijke plekken in de mond, problemen met slikken;
*diarree;
*haarverlies;
*pijn in spieren en gewrichten (doet zich meestal voor enkele dagen na de toediening);
*gevoelloosheid of tintelingen in handen en voeten;
*veranderingen in de huid (uitslag, jeuk); hoofdpijn;
*allergische reacties;
*vochtopstapeling.

ter voorkoming van een allergische reactie wordt vooraf al medicijnen via het infuus gegeven en wordt u gedurende het inlopen van de chemostof goed in de gaten gehouden.

op u vraag of er een verhoogde kans is op hartinfarcten is mijn antwoord nee, heel zeldzaam worden er wel hartritmestoornissen gemeld, maar nogmaals die zijn uiterst zeldzaam

sterkte gewenst


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten