para neuroplastisch syndroom

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
roelie top
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 16 Sep 2006 07:33

para neuroplastisch syndroom

Berichtdoor roelie top » Za 16 Sep 2006 08:07

Mijn man heeft longkanker. Sinds een paar weken heeft hij last van evenwichtstoornissen en gisteren werd de diagnose 'paraneuroplastisch syndroom' aan gegeven.

Ik begrijp in middels dat dit een verzamelnaam is voor verschillende syndromen die het gevolg zijn van kanker. Het probleem van mijn man manifesteert zich voornamelijk in coordinatie, evenwicht, lopen.

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen met gelijksoortige klachten bij (kleincellige) longkanker. Je zult begrijpen dat we vooral moeite hebben met het onvoorspelbare verloop van de klachten. Wil je je eigen ervaring met ons delen?

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Berichtdoor ritter » Za 16 Sep 2006 10:15

hallo,

het gaat om een paraneoplastisch syndroom, bepaalde stofjes die van de tumor afkomstig zijn zorgen inderdaad voor allerlei klachten zoals slecht kunnen lopen, slechte coordinatie etc.

ik weet dat men in het erasmus mc behandelingen doen met pregnyl.
in feite een bekende stof, die bij zwangere vrouwen terug te vinden is in de urine.
men denkt dat deze stof de klachten bij patienten met het neoplastisch syndroom kunnen verbeteren.
ik weet overigens niet of dat men deze stof nu nog voorschrijft, omdat het om een studie ging, u zou het eens kunnen informeren bij het erasmus mc te rotterdam. het zal dan gaan om 1 x daags injecties in het been

roelie top
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 16 Sep 2006 07:33

Berichtdoor roelie top » Za 16 Sep 2006 11:02

daar ga ik zeker naar informeren. dank je wel!


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten