hodgkin

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Yoyo

hodgkin

Berichtdoor Yoyo » Zo 22 Sep 2002 22:47

:roll: :P Hallo iedereen,
Wie kan mij iets vertellen als een chemokuur niet goed aanslaat wat dan het alternatief is?

marielle Lips
Administrator
Berichten: 10
Lid geworden op: Vr 26 Apr 2002 10:32

Re:hodgkin

Berichtdoor marielle Lips » Ma 23 Sep 2002 15:42

een andere chemokuur. Bij hodgkin heb je meerdere chemo kuren die toegepast kunnen worden wanneer een andere niet werkt... en anders kan een beenmergtransplantatie misschien de oplossing zijn.

gr Marielle

fwibier
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Wo 05 Jun 2002 13:38
Locatie: Geldrop

Re:hodgkin

Berichtdoor fwibier » Zo 29 Sep 2002 22:46

Hoi Yoyo,
Het is als marielle zegt. Ik ben vorig jaar augustus begonnen met 8 chop kuren na diagnose Non-Hodgkin, in april dit jaar was alles weg, half juni alles terug. Toen Dhap en Vim kuur. Dhap bleek mijn gehoor aan te tasten (de cisplatine). Weer voor meer dan 50% alles weg, cyclophosfamide + voorbereiding van stamceltransplantatie (beenmergtransplantatie) met eigen stamcellen. Ook dat lukte niet vorige week omdat de kuur niet voldoende resultaat gaf om een goed (blijvend!) resul taat van de transplantatie te verwachten. Nu alles in gang gezet voor een transplantatie van broers en zussen als het matched. Ondertussen de kankercellen rustig houden met vincristine en prednison etc. Maw het blijft een doos van Pandora. Zoekende naar de voor jou beste oplossing en we zijn allen uniek. Soms is dat lastig en soms is fijn want het kan goed en slecht uitpakken. De hoop en het vertrouwen moet blijven en dat lukt me aardig. Blijf praten met artsen voor de beste en tevens realistische kansen. Succes en sterkte. gr Frank


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten