Wie weet een leuke arts?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
monika8
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Do 09 Okt 2003 23:01

Wie weet een leuke arts?

Berichtdoor monika8 » Ma 20 Feb 2006 11:04

Bij mijn man is 3 jaar geleden Non-Hodgkin laaggradig stadium 4 ontdekt. Hij heeft eigenlijk helemaal geen klachten, behalve bulten in nek en lies. Hij is nog niet behandeld, we volgen het zogenaamde wait-and-see beleid. Vier keer per jaar gaat hij naar het ziekenhuis voor controle. Nu is het punt dat wij eigenlijk van het begin af aan niet met zijn arts op kunnen schieten. Toen er een punctie gedaan was uit een bult in zijn nek en dat goed was vond hij het belachelijk dat wij die grote bult toch helemaal weg wilden hebben. Na veel aandringen heeft hij dat gedaan en uiteindelijk bleek dat het toch foute boel was. We hebben daar geen enkel excuus voor gehad. Als we bij hem komen heeft hij ook nooit eerst het dosier even doorgenomen en zegt dus elke keer dat mijn man nog even bloed moet laten prikken, terwijl dat een week eerder al gebeurd is, zodat de uitslag bekend is als we bij hem komen. Als we een vraag hebben laat hij je amper uitpraten en geeft een antwoord waar we helemaal niets mee kunnen. Wij voelen ons gewoon een nummer, hij is de arts en hij weet hoe het zit en wij hoeven er blijkbaar niets vanaf te weten en van enige meelevendheid hebben we ook nog nooit iets gemerkt.
Kortom, we kijken elke keer weer tegen de controle op, niet omdat we bang zijn voor een slecht bericht, maar om hoe de arts nu weer zal reageren op onze vragen. En we zijn niet de enigen die er zo over denken, we hebben in onze omgeving meerdere mensen die er net zo over denken of dachten, maar zij zijn of hun partner is helaas al overleden.
Nu willen we graag overstappen naar een andere arts (eigenlijk al lang, maar we durfden steeds niet), maar hoe doe je dat en hoe kom je er achter wie een leuke arts is?
Vandaar hier onze vraag. Wie weet een leuke arts in Leeuwarden, Sneek, Heerenveen, Drachten, Meppel of Zwolle?

tinus2

Berichtdoor tinus2 » Di 21 Feb 2006 15:13

Hallo

Wij hebben zelf erg goede ervaring met Dr Rupert. Dit is een arts in het ziekenhuis in Heerenveen. Deze man neemt echt de tijd voor je en legt de dingen ook goed uit. Meer mensen zeggen ook dat het een erg goede arts is. Ondanks dat hij ons uiteindelijk niet heeft kunnen helpen, hadden we niet een ander willen hebben.

monika8
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Do 09 Okt 2003 23:01

Berichtdoor monika8 » Do 23 Feb 2006 14:19

Hallo Tinus,

Bedankt voor je antwoord, helaas hebben we er niet zo veel aan, want we hebben besloten dat we naar een ander ziekenhuis willen. De arts die we bedoelen die werkt in Heerenveen (niet dokter Rupert hoor) en we willen niet het risico lopen dat als er spoed bij is we toch weer met deze arts te maken krijgen.
Ik hoop dat er nog meer mensen willen reageren, want we vinden het erg moelijk om een keuze te maken. Alhoewel slechter als nu kunnen we het eigenlijk nooit treffen.

Gast

Berichtdoor Gast » Do 23 Feb 2006 22:54

hallo monika

Jammer dat je er niks aan hebt, maar ik snap je wel. Kun je niet met je huisarts overleggen?Ook die weet vaak wel wat goede artsen zijn.
Ik wens jou en je man heel veel sterkte!


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten