Cisplatine

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
nady
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 27 Jan 2002 19:51

Cisplatine

Berichtdoor nady » Vr 10 Mei 2002 10:10

Wie weet iets over cisplatine in combinatie met 5 FU
of met iets anders ?
Hoe dient men deze toe (uren,dagen)?
is deze zwaar ?
Voor welke kanker ?
Wat waren de resultaten ?

Alle info welkom

nadyvosca@hotmail.com

Henk
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Di 28 Mei 2002 14:05

Re:Cisplatine

Berichtdoor Henk » Ma 10 Jun 2002 11:26

Deze middelen worden soms voorgeschreven door artsen die werken met een voedingstherapie, alternatieve artsen dus. Je kunt contact met zo'n arts opnemen en je vraag telefonisch stellen. Adressen van artsen staan op www.anttt.org en op www.ngoo.nl. Voor meer informatie over deze artsen kun je bellen met het Nationaal Fonds tegen Kanker, 020-5304933 van 9.30 tot 14.30 uur.

fwibier
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Wo 05 Jun 2002 13:38
Locatie: Geldrop

Re:Cisplatine

Berichtdoor fwibier » Di 06 Aug 2002 16:24

Hoi Nady,
Cisplatin (ookwel platinol, CDDP) is door mijn reguliere oncoloog voorgeschreven als onderdeel van de DHAP kuur en een gebruikelijk middel. Ik heb non-Hodgkin en na 8 behandelingen CHOP is een remissie opgetreden. De volgende mogelijkheid was dan een andere cocktail waaronder dit middel. Het wordt dmv infuus ingebracht, een hele dag, en omdat het nogal belastend is voor de nieren, krijg je veel vocht toegediend. Je kunt ook een verlies van gehoor, mn de hoge tonen oplopen, zoals na een paar dagen bij mij bleek. Het voelt als een soort zwembad-oren. Dit kan en is (wsch) blijvend (zijn). Verder heb ik ook last gekregen van overgeven&diarree maar heel veel middelen veroorzaken dat. Persoonlijk vond ik het een minder middel. De resultaten moet ik nog even afwachten maar het voelt goed. Geen enkele chemo is plezierig ga ik vanuit. Maar na twee weken denk ik altijd, hebben we dat ook weer gehad. Tenslotte wil je de kanker kwijt.
Mijn reactie is laat maar ik las pas nu je bericht en hopelijk gaat alles OK met je! gr F


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten