appendixkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Timmers Sonja
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 13 Jan 2015 22:23

appendixkanker

Berichtdoor Timmers Sonja » Di 13 Jan 2015 22:40

In juni 2014 hebben ze bij mijn man appendixkanker vastgesteld. Hij is in Genk geopereerd door Dr Vanderspeeten. Hij heeft een HIPEC behandeling ondergaan en daarna chemo. Ze hebben nu gemerkt dat de chemo niet heeft aangeslaan en er heeft zich een nieuwe tumor gevormd. Heeft er iemand ervaring met deze zeldzame kanker? grtjs Sonja

Nancy_Leuven
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 19 Jan 2015 13:07

Re: appendixkanker

Berichtdoor Nancy_Leuven » Ma 19 Jan 2015 13:25

Dag Sonja,
Toen mijn vader twee weken geleden op controle moest in het UZ Gasthuisberg na zijn operatie van een gesprongen appendix, deelde ze hem het nieuws mee dat er appendixkanker was vastgesteld en dat hij opnieuw geopereerd moest worden + een Hipec behandeling. De wereld stond even stil voor hem, vooral omdat hij er alleen naartoe was gegaan - niet dit nieuws te verwachten...
Nu woensdag moet hij dus geopereerd worden, eerst plaatsen ze een pijnpomp, vervolgens wordt er nog een extra stuk dikke darm verwijderd en zullen ze een HIPEC behandeling uitvoeren. Na veel opzoekingswerk op het net en een persoonlijk contact met de prof, heb ik ergens wel een zicht op de behandeling, die heel zwaar lijkt te zijn. Men spreekt na de opname van een verblijf van enkele dagen op intensieve en vervolgens tot zo'n 20 dagen op de gewone afdeling. Mijn vader is 67.
Voorlopig heb ik al veel lof voor de opvang in Gasthuisberg, vooral het contact met de prof/assistenten (dr. De Buck) die heel duidelijk alles uitleggen en hun tijd voor je nemen. Veel informatie krijgen en een goede opvang is vooral crusiaal en ik hoop dat je in Genk ook hiervoor terecht kan!
Alvast heel veel moed en sterkte !

Timmers Sonja
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 13 Jan 2015 22:23

Re: appendixkanker

Berichtdoor Timmers Sonja » Di 27 Jan 2015 15:16

Dag Nancy

Van de operatie zelf is mijn man heel goed hersteld. Na 2 weken was hij terug thuis. Alleen de nabehandeling met chemo heeft niet geholpen. Wij zijn ondertussen ook in Leuven geweest voor een tweede opinie. Donderdag hebben we terug een afspraak. Zij doen nu een voorstel welke chemo het best wordt gebruikt. Veel sterkte en beterschap voor je vader. grtjs Sonja

Nancy_Leuven
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 19 Jan 2015 13:07

Re: appendixkanker

Berichtdoor Nancy_Leuven » Do 23 Jul 2015 11:57

Dag Sonja,
Ondertussen zijn we al een half jaar verder en is er veel gebeurd... Na de operatie moest mjn vader een 'preventieve chemo' volgen, ze raadde hem dit aan, maar verplicht was het niet... Ok, een beetje onverwacht, want voordien had men hierover niets gezegd. Mijn vader heeft 6 chemokuren gehad, allen verdragen met vallen en opstaan, en moest in juni een controlescan laten nemen. Na de scan volgde nog een MRI, want de uitslag was niet bevredigend. De MRI wees uit dat er terug twee knobbels zich hadden gevormd, vlak na de operatieplaats. Telefonisch hebben ze hem dan een nieuwe afspraak gegeven met de boodschap dat opereren de enige optie was. Vorige week is hij op consultatie geweest en kreeg hij te horen dat men opteerde om niet meer te opereren, het had geen zin meer want dan zouden ze heel de dikke darm moeten weghalen. Vervolgens hebben ze hem wel nog een nieuwe chemo voorgesteld dat zijn leven toch nog met enkele maanden zou rekken... Een hele zware domper dus! Van de aanvankelijke boodschappen van 95% genezingskans tot nu een levensverwachting van nog max. een jaar is een grote sprong! We hopen dat de chemo die maandag gestart is, toch nog zijn werk zal doen. In september volgt dan een nieuwe MRI. Het is zwaar om te slikken en proberen er elke dag het beste van te maken. Voorlopig heeft hij nog niet veel pijn, dus dat is al veel.
Hoe is het met je man ondertussen, heeft hij nog een nieuwe chemo gekregen? In elk geval heel veel moed en sterkte!
grtjs,
Nancy


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten