nierkanker en eierstokkanker

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
marjolein
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 08 Apr 2004 20:16

nierkanker en eierstokkanker

Berichtdoor marjolein » Do 08 Apr 2004 20:26

Ik ben een vrouw van 44 jaar. Bij mij werd een paar maanden geleden eierstokkanker geconstateerd. Bij een catscan werd ook een tumor in de nier gezien. Het bleek om een grawitz te gaan. In een operatie is de nier, eierstokken en baarmoeder verwijderd. De beide tumoren hadden niets met elkaar te maken. Komt dit vaker voor??

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 08 Apr 2004 21:10

hoi marjolein, een uitzonderlijke situatie, dat is een ding wat zeker is.. tjonge.. bij mijn vader (54) zijn ook 2 soorten kanker zo goed als gelijk ontdekt. Maar verder heb ik het nog nooit gehoord. Hij had een tumor in z'n oog. En bij standaard bloedonderzoek voor de tumor, werd toen ook CLL (chronische lymfatische leukemie) ontdekt. De tumor is verwijderd, de leukemie, daar is niets aan te doen. Hopen dat het rustig blijft en dan kan hij er nog oud mee worden, eventueel met behandelingen tussentijds. Maar vreemd is het wel he? En onwerkelijk, dat zoiets kan..

sterkte in elk geval met het verwerken van dit alles.. !

jodyi

Stien
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Zo 27 Jul 2003 14:21

Berichtdoor Stien » Do 08 Apr 2004 23:12

Hoi Marjolein en Jodyi
Heel herkenbaar. Het komt inderdaad vaker voor.
Mijn vader had het geluk (?!) dat men n.a.v. een verhoogd PSA een prostaattumor vond. Toen men zocht naar uitzaaiingen hiervan bleek hij een gezwel te hebben in de milt. Dit was echter geen metastase van zijn prostaatcarcinoom maar wel een maligne lymfoom: Op 3 weken tijd werd bij hem dus een prostaatcarcinoom èn non-Hodgkin gediagnosticeerd.
Deze tumor in de milt had men echter waarschijnlijk pas te laat gevonden als zijn prostaattumor niet gevonden was. Bizar, niet?
PS: hij is na een vol jaar behandeling al 3.5 jaar in complete remissie voor beide kankers: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.....
Groetjes
Stien


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten