Verkeerde diagnose kanker van de teelbal?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
David de Ruiter
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 30 Apr 2014 16:55

Verkeerde diagnose kanker van de teelbal?

Berichtdoor David de Ruiter » Wo 30 Apr 2014 18:20

Beste foraleden,

Ik ben half februari geopereerd aan een tumor van de teelbal. De diagnose was seminoon. Er zijn inmiddels drie ct scans geweest van de abdomen en thorax. Hierop zijn geen uitzaaiingen gevonden. Gisteren kreeg ik de uitslag van de foto van vorige week. Dit klinkt goed natuurlijk en ik zou hartstikke blij moeten zijn. Maar ik voel mij beroerd en heb last van een behoorlijke lijst aan klachten. De oncologe die duidelijk overwerkt, waar zij ook weinig aan kan doen, is niet echt behulpzaam. Ze heeft mij naar de longarts gestuurd. Die heeft vandaag vooral gekeken naar de klachten die ik heb omtrent mijn longen. Ik heb nu over drie weken op 22 mei een uitgebreide longfunctie test. Toch vind ik dat nog een serieuze tijd om te wachten op een mogelijk antwoord. Daarom vraag ik mij af of jullie mij misschien kunnen helpen met het herkennen van mijn klachten. Ik schrijf ze gewoon allemaal op.

- Kortademigheid
- Moeite met ademen door de neus vooral bij mijn rechter neusgat (altijd last van gehad maar nu verergert)
- Pijn in de longen en bij mijn luchtpijp
- Opgezette klieren in de hals, oksels, liezen en gevoelige tepels
- Moeite met slikken en vaak verslikken
- Misselijk
- Hoofdpijn
- Een jeukende en vochtige anus met schimmel (al heel lang last van, maar nu verergert)
- Opvliegers (vreemde warmte golven door het lichaam)
- Vermoeidheid (veel slaap)
- Steken in mijn onderrug en de zijkanten van mijn buik
- Vervelend gevoel in de onderbuik bij het ontlasten (zowel plassen als poepen)
- Trommelende oren (had ik al langer last van)
- Maagzuur (had ik al eerder veel last van, maar is nu weer terug aan het komen)

Kan iemand mij een beetje helpen, want ik wordt er best radeloos van.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Verkeerde diagnose kanker van de teelbal?

Berichtdoor liddy » Wo 30 Apr 2014 21:14

Zou het kunnen dat je hormoonspiegel verstoord is door de operatie aan je teelbal?
Wat is er met je afgesproken aan controles?
Mijn advies is, ga eens praten met de huisarts en leg daar je klachten voor.
Wellicht is er een logische verklaring.

David de Ruiter
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 30 Apr 2014 16:55

Re: Verkeerde diagnose kanker van de teelbal?

Berichtdoor David de Ruiter » Do 01 Mei 2014 10:33

Daar is niks over besproken. De doktoren zeiden dat mijn hormoonhuishouding niet zou veranderen.
Ik was al van plan om een afspraak met de dokter te maken.
Overigens wat ik nog ben vergeten te vermelden is dat ik een krampaanval krijg als ik een glaasje alcohol drink.
En de kortademigheid begon ongeveer 2 en een halve week voordat bij mij de tumor in mijn bal werd gevonden.

David de Ruiter
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Wo 30 Apr 2014 16:55

Re: Verkeerde diagnose kanker van de teelbal?

Berichtdoor David de Ruiter » Ma 28 Jul 2014 00:35

Ik wou even kort kwijt voor mogelijke latere lezers dat het inderdaad een hormoon deficiëntie was. Ik had een tekort aan vitamine D wat dus eigenlijk geen vitamine is maar een hormoon. Blijkt vaak voor te komen bij kanker en bij mijn andere aandoening schizoaffectieve stoornis. Dinsdag krijg ik weer een nieuwe uitslag naar denk dat dit geen vreemde dingen zal tonen.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten