ik wil meer duidelijkheid

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
happydays
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 22 Mar 2013 18:50

ik wil meer duidelijkheid

Berichtdoor happydays » Vr 22 Mar 2013 19:10

Heee, ik ben nieuw hier op het forum.
2,5 jaar geleden kreeg m'n vader stembandkanker ( hij is nu bijna 46 jaar) daarbij had hij ook huidkanker( dit had overigens niks met elkaar te maken). Hij is hiervoor behandeld met bestraling en is de melanoom met een stuk huid weggesneden. Na een half jaar ongeveer kregen we te horen dat hij schoon was en dat hij geen kanker meer had. Dit was een grote opluchting. Afgelopen zomer werd er zaadbalkanker geconstateert. Dit was een schok voor ons maar deze zou per direct verwijderd worden en dan zou het wel goed komen. Hij kreeg een ct-scan en dit gaf een plek op zijn long aan. Ze hebben toen zijn onderste longkwab verwijderd en dit was een zware ingreep. Al deze kankersoorten waren allemaal verschillende soorten en hadden dus niks met elkaar te maken. Na een lange herstelperiode kwam mijn vader er weer bovenop en zijn er de kleine dingen die nog tijd kosten. Nu na de laatste ct-scan kwam de volgende uitslag. Mijn vader heeft nu kanker in zijn bijnier en dit is waarschijnlijk een uitzaaiing van zijn long af die nu kankervrij is. Hij krijgt maandag een punctie zodat ze het bevestigd kunnen hebben. Zijn bijnier is extreem groot en ik ben bang. Ik weet niet wat ik kan verwachten. Kunnen ze de bijnier verwijderen of heeft dit geen nut. Ik weet weinig over uitzaaiingen en is dit welte behandelen. En zijn uitzaaiingen wel te stoppen? Mijn ouders weten het zelf ook niet en ik wil ze ook niet de hele tijd lastig vallen met moeilijke vragen. Ik hoop daarom hierbij wat meer informatie te kunnen krijgen:)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: ik wil meer duidelijkheid

Berichtdoor liddy » Vr 22 Mar 2013 19:34

Helaas voor jou is er op jouw vraag geen zinnig antwoord te geven.
Is het een idee dat je meegaat naar de dokter?
Hij/zij is degene die je iets meer kan vertellen.
Je kunt verwachten dat ze nog meer onderzoek moeten doen om te weten of de uitzaaiing in de bijnier
echt een uitzaaiing is en zo ja van welke kankervorm dan. Zijn er nog andere uitzaaiingen?
Dit klinkt heel eng, echter er is vaak meer mogelijk dan je denkt.
Je vader moet wel een heel sterk gestel hebben, aangezien hij al enkele kankervormen overleefd heeft.
Dus laat dit gegeven je moed en hoop geven. Wellicht overleeft hij dit ook.


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten