tumoropsporing melanoom
tumoropsporing melanoom
ik heb een tijdje geleden gelezen dat je via een speciaal bloedonderzoek (p*?) kan kijken of je tumorcellen van een melanoom bij je draagt. Weet iemad misschien hoe dit onderzoek heet?
melanoom
het is mij niet bekend dat je met een bloedonderzoek een melanoom kan opsporen.
wel kan de diagnose worden gesteld door bijv een moedervlek weg te snijden en deze onder de microscoop te bekijken
symptomen kunnen zijn een jeukende moedervlek, een moedervlek die gaat bloeden, een moedervlek die groeit of verandert van structuur.
wel kan de diagnose worden gesteld door bijv een moedervlek weg te snijden en deze onder de microscoop te bekijken
symptomen kunnen zijn een jeukende moedervlek, een moedervlek die gaat bloeden, een moedervlek die groeit of verandert van structuur.
Re: tumoropsporing melanoom
mart1 schreef:ik heb een tijdje geleden gelezen dat je via een speciaal bloedonderzoek (p*?) kan kijken of je tumorcellen van een melanoom bij je draagt. Weet iemad misschien hoe dit onderzoek heet?
Hoi ik weet niet de naam van het onderzoek maar wel dat ze er (experimenteel)mee wilden beginnen in het LUMC in Leiden op de afdeling dermatologie onder leiding van dokter Bergmans misschien kan je daar informeren hoe het heet.
Veel succes, groetjes Adrie
Ik ben Adrie, 42 jaar, ik heb zelf al 18 jaar melanomen. Sinds een half jaar heeft mijn man een nasopharynx carcinoom ontstaan door het EBV virus oftewel ziekte van pfeifer Een zeldzame vorm van kanker die normaliter voorkomt bij Aziatische of Noord Afrikaanse mensen.
Terug naar “Vraag en antwoord”