anders gaan eten

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
only52
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011 08:53

anders gaan eten

Berichtdoor only52 » Zo 05 Jun 2011 18:00

lieve medelotgenoten ik heb een vraag aan jullie zijn jullie anders gaan omgaan met eten en drinken
ik bedoel het volgende zelf ben ik erg gezet zeg maar gerust veels te dik nu heb ik dus kanker
ik weet heus wel dat gezond eten voor iedereen goed is maar moet je nu extra opletten met wat je eet of juist anders gaan eten ik heb wel ook een te trage schildklier daarvoor slik ik medicijnen .
maar jullie hebben meer ervaring helaas zou ik zeggen dus misschien kunnen jullie tips aan de hand doen
ik wordt nu nog niet behandeld ben nog in afwachting welke behandeling het gaat worden
bedankt vast voor jullie tips

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: anders gaan eten

Berichtdoor sonjas » Zo 05 Jun 2011 18:47

Ik geloof niet dat dat hoeft. Zelf probeer ik al een aantal jaren alle slechte E-nummers te mijden.
Wat je dan overhoud is veel vers en gezond eten. In het begin even een gepuzzel, maar goed te doen.
Ook goed voor je gewicht ;-)

Gr Sonjas

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: anders gaan eten

Berichtdoor liddy » Zo 05 Jun 2011 19:03

Aan mijn eten heb ik weinig veranderd.
Wel mijd ik nu nog gemotiveerder varkensvlees.
Ik drink zelden alcohol en ik rookte gelukkig niet.
Wel probeer ik meer groente en fruit te eten.
Minimaal één dag in de week geen vlees.
Als ik koekjes koop, koop ik granenkoekjes en geen koekjes met chocolade of ander zoetige toevoeging.
Ik heb het geluk dat ik niet van gefrituurd houd, dus voor mij geen patat, chips e.d.
Natuurlijk kun je niet stoppen met eten, echter je kunt wel proberen om vet en suiker te minderen.
Limonade is een grote suikerberg, tenzij je de light-versie drinkt, maar in de light-versie zitten dan wel veel kunstmatige stoffen in.
Vandaar dat ik bij de natuurvoedingswinkel biologisch diksap koop. Dit is een soort van ranja, maar dan veel gezonder.
In de supermarkt is diksap ook te koop, vaak in het vak met babyvoeding.
Kortom, gewoon blijven eten, maar minder en proberen gezonder te eten, dan ben je goed bezig.

only52
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011 08:53

Re: anders gaan eten

Berichtdoor only52 » Zo 05 Jun 2011 22:24

dank jullie wel sonjas en lidy ik drink geen alcohol en roken doe ik ook niet
wel eet ik regelmatig vlees ben een echte vlees eter zal dit dus moeten matigen begrijp ik
drink frisdrank en doe best veel suiker in mijn koffie ben heel eerlijk in
fruit eet ik niet zoveel en als ik dat eet zijn het aardbeien ,appels bananen
veel koffie drink ik ook niet zo,n drie kopjes per dag gemiddeld
alles bij elkaar drink ik aan vocht zo,n liter
frituren doen we best veel dat zal dus moeten veranderen
bedankt voor jullie informatie ga ermeeaan de slag liefs only

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: anders gaan eten

Berichtdoor liddy » Zo 05 Jun 2011 23:07

Als je echt maar een liter vocht per dag binnen krijgt, dan is dat wat weinig.
Probeer of je beetje bij beejte aan de 1,5 liter vocht kunt komen.
Water, aangelengde diksap, koffie (probeer of zoetjes iets voor je is), halve volle melk, yoghurt,
soep en light limonade om maar wat te noemen.
Al is het maar een klein beetje wat lukt, alle beetjes zijn meegenomen.
Probeer niet alles in een keer te veranderen, want dan is het veel moeilijk vol te houden.
Ga ook iedere dag even buiten wandelen, dan bouw je energie op die je ten goede komt bij de behandeling.

only52
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011 08:53

Re: anders gaan eten

Berichtdoor only52 » Ma 06 Jun 2011 00:02

dank je wel liddy voor je tips ik ga er hard mee aan het werk
behalve buiten wandelen dat gaat helaas niet ik zit in scootmobiel want ik kan niet ver lopen paar meter dan is het op
ik heb distrofie
liefs only

Rwin
Lid
Berichten: 69
Lid geworden op: Do 08 Jul 2010 22:24

Re: anders gaan eten

Berichtdoor Rwin » Ma 06 Jun 2011 00:38

Nu ik kanker gehad heb, ben ik nog beter gaan letten op wat ik naar binnen werk.
Ik at eigenlijk altijd al gezond, maar probeer me nu nog meer te focussen op verse producten.
Waarschijnlijk zal het helemaal geen effect hebben, maar ik houd er wel een goed gevoel aan over en dat is natuurlijk ook belangrijk 8)
Zo probeer ik alle producten met aspartaam, glucose-fructosestroop en andere kunstmatige stoffen te vermijden. Vaak zijn dat dus vervangers van suiker.
Het is allemaal leuk en aardig dat er hierdoor "minder" suiker in je eten zit, maar het lijkt mij dat je lichaam beter met echt suiker kan omgaan dan met al die kunstmatige troep. Daarnaast zijn er ook geruchten dat deze stoffen kankerverwekkend zijn. Echt hard bewijs is er niet voor, dus ik doe gewoon wat goed voelt.

Op de website gezondheid.be staan overigens wel handige adviezen.
Probeer aan die punten te voldoen.

Verder is het altijd goed om op een goed gewicht proberen te blijven. Natuurlijk is dat wat moeilijker met hypothyreoidie, maar je geeft zelf al aan dat jullie veel frituren.
Las 1 keer in de week een dag in waarop je alles eet waar je maar zin in hebt en eet de rest van de week gezond(er). En natuurlijk meer drinken, want daardoor raak je beter de afvalstoffen kwijt. Bijkomend voordeel is dat het je maag vult en dus heb je minder trek.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: anders gaan eten

Berichtdoor sonjas » Ma 06 Jun 2011 11:37

Hallo Rwin,

Wat een interessante site, die ga ik eens op m'n gemak doorspitten. ;-)
Ik ben het helemaal met je eens betreft de kankerverwekkende stoffen in ons eten, het is misschien niet
helemaal bewezen, maar voorkomen is beter dan genezen..


Gr Sonjas

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: anders gaan eten

Berichtdoor liddy » Ma 06 Jun 2011 12:31

Ook al zit je in een scootmobiel dan nog is iedere dag naar buiten gaan heel belangrijk.
De buitenlucht is goed voor iedereen. En je doet er vitamine D op, wat belangrijk is voor je botten, je weerstand
en goede werking van de spieren.
Vitamine D zit vooral in dierlijk eten en in de zon.
Door dus buiten te gaan krijg je vanzelf vitamine D binnen, niet via een toevoeging, maar rechtstreeks van moeder natuur.

only52
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: Wo 11 Mei 2011 08:53

Re: anders gaan eten

Berichtdoor only52 » Ma 06 Jun 2011 19:52

zodra ik weer fatsoenlijk zitten kan ga ik zeker weer naar buiten hoor liddy
nu hang ik meer in de kussens wist niet dat zoiets simpels zo,n pijn kon doen :oops:


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten