borstkanker en bh ' s met beugels

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
lyla
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 24 Sep 2003 14:26

borstkanker en bh ' s met beugels

Berichtdoor lyla » Wo 24 Sep 2003 14:31

Ik hoor van sommige mensen dat hiertussen een verband bestaat, met name dat je door het dragen van een bh met beugels het krijgen borstkanker in de hand werkt. Klopt dit?

groeten

Marieke
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo 03 Mar 2002 13:33
Locatie: Nijmegen

Berichtdoor Marieke » Do 25 Sep 2003 09:35

Lijkt mij eerlijk gezegd onzin. Wat kunnen beugels nou aan de celstructuur van borsten veranderen?

Tina

Berichtdoor Tina » Wo 01 Okt 2003 10:52

Lijkt mij onzin. Wat wel zo is dat het gebruik van de anticonseptiepil een bron van voeding is voor kankercellen.

Marieke
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Zo 03 Mar 2002 13:33
Locatie: Nijmegen

Berichtdoor Marieke » Wo 01 Okt 2003 14:48

Ja, maar de anticonceptiepil zit dan ook vol hormonen en die hormonen komen in je lijf, groot verschil. Ik heb trouwens op de site van het KWF (op de oude site, op de nieuwe kan ik het niet terugvinden) gelezen dat de pil wel goed is in het voorkomen van baarmoederkanker. En da's vanwege mijn genetische achtergrond dan wel weer positief. Maar ik kan dat dus niet terugvinden, voor hetzelfde geld heb ik het verkeerd gelezen.

Tina
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2003 10:55
Contact:

Berichtdoor Tina » Wo 01 Okt 2003 19:04

Ik heb 2 jaar de anticonceptiepil geslikt, nu ben ik van plan die nooit meer te gebruiken, ik laat de natuur zijn gang gaan, ik ben gelukkig getrouwd en heb een peuter van 19 maand rondlopen, die nog vollop borstvoeding krijgt, ....als er nog kindjes volgen zijn we heel gelukkig, volgen er geen meer ook goed. maar een zwangerschap voorkomen doen we niet.

hilde

Berichtdoor hilde » Wo 10 Dec 2003 00:27

Het is echt onzin dat je borstkanker kunt krijgen van beugel-BH's.
Als jij je ongerust maakt over iets dat je voelt in een van je borsten, ga dan naar de huisarts en vraag om verder onderzoek.
Laat je in ieder geval niet gek maken door bakerpraatjes


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten