Wel of geen Schildwachtklieronderzoek??

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
MamaKarin23
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 09 Apr 2010 22:39

Wel of geen Schildwachtklieronderzoek??

Berichtdoor MamaKarin23 » Vr 09 Apr 2010 22:43

Je hebt een Melanoom van 0.86 mm. De chirurg geeft aan dat uit onderzoek is gebleken dat een schilwachtklieronderzoek niet nodig. Wel laat hij de keuze aan jou. Wat zou jij doen? Ik hoor het graag!

Witchita
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: Do 04 Feb 2010 13:45
Locatie: Hoorn
Contact:

Re: Wel of geen Schildwachtklieronderzoek??

Berichtdoor Witchita » Vr 09 Apr 2010 23:14

Als ik even voor mezelf mag spreken, wel doen!! De poortwachterklier is de eerste klier voor de grote tros lymfeklieren.
Ik had een groot gezwel, en oh ja, de poortwachter was besmet, dus ik kreeg daarna nog een operatie.
Maar waarom zou je onnodig risico lopen? Het onderzoek naar de poortwachterklier is niet heel erg belastend, ga voor zekerheid zou ik zeggen!!!!!

Succes!!!!!!!!!
reiki
reiki is
reiki is onvoorwaardelijk
reiki is onvoorwaardelijke liefde
reiki

Mei
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2010 19:42

Re: Wel of geen Schildwachtklieronderzoek??

Berichtdoor Mei » Ma 12 Apr 2010 21:21

Mijn eerste melanoom was 0,75 toen is er niet eens gesproken over de schildwachtklierprocedure
Mijn tweede melanoom was 1,5 mm ik heb er toen voor gekozen om de schildwachtlierprcedure te laten doen ondanks dat de oncoloog het niet nodig vond.
Wat is wijsheid!!
Ik zou het weer laten doen.

steson112
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Za 24 Apr 2010 19:51

Re: Wel of geen Schildwachtklieronderzoek??

Berichtdoor steson112 » Vr 30 Apr 2010 10:44

Bij mijn vader was de melanoom al veel dikker !!! En toch kreeg hij niet zo'n klieronderzoek.
Nu is het 7 jaar geleden dat de melanoom is verwijderd, 2 jaar geleden is bij toeval een uitzaaiing ontdekt op zijn longen, vanaf januari heeft hij metastasen in zijn hoofd, vanaf maandag ligt hij op sterven.
Onderschat melanomen niet !!!!


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten