ik zoek naar mensen met non-hodgkin; pre-beta cel leukemie

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Miek
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 17 Apr 2003 23:13
Locatie: zuidholland

ik zoek naar mensen met non-hodgkin; pre-beta cel leukemie

Berichtdoor Miek » Do 17 Apr 2003 23:38

ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft, of naar familie van iemand die de ziekte non hodgkin lymfoom heeft en vooral naar mensen die bekend zijn met het type: pre-betacel leukemie, burkitt like hooggradig
op 9 december jl kregen wij het vernietigende bericht dat mijn broer (op die 9 december 22 geworden) deze vorm van kanker heeft.
van alle vormen hodgkin die er zijn schijnt dit de meest erge maar ook meest zeldzame vorm te zijn. dit ziekte beeld is niet te behandelen en we kregen de mededeling dat hij binnen een niet te lange tijd zou sterven. nog voor kerst.
wonder boven wonder leeft hij nog. al heeft hij de laatste week steeds meer pijn en is de morfine weer voor de zoveelste keer deze week verhoogd. maar toch zijn we nu alweer ruim vier maanden verder.
mijn broer is geestelijk gehandicapt en kan dus niet altijd duidelijk zijn met zijn gevoelens. gelukkig kan hij wel goed de pijn aangeven, maar bijverschijnselen die hij heeft kan hij niet goed kenbaar maken.
daarom ben ik op zoek naar mensen die het hebben meegemaakt en die misschien kunnen vertellen hoe hij zich zou moeten voelen.
of met nabestaande. hoe lang was de tijd die jullie kregen? of nog hebben?

ik hoop op een reactie
mieke

Miek
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 17 Apr 2003 23:13
Locatie: zuidholland

Berichtdoor Miek » Di 03 Jun 2003 12:31

49 keer bekeken, en niemand die iets weet?
ik hoop dat er toch iemand nog op zal kijken die deze vorm herkend

Madam
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2003 10:43

Berichtdoor Madam » Di 03 Jun 2003 22:48

nou ik bekijk het nu.. en ik weet er niets van sorry.... :( kan je niet helpen.. denk dat dat bij veel mensen zo is.. en dat daarom mensen wel kijken uit nieuwsgierigheid, maar omdat ze niets weten te zeggen reageren ze niet..... :(

(bij mijn stukje komt ook gen reactie, maar mijn vaders tumor is ook veel te zeldzaam om iemand anders op internet hiermee te treffen....)

merel

non-hodgkin

Berichtdoor merel » Do 21 Aug 2003 19:08

Hallo, ik ken wel iemand die non-hodgkin heeft, maar dat is niet de vorm die jij beschrijft. Burkitt komt echt heel weinig voor, maar zoek eens op de zoekmachine 'google'naar non-hodgkin, dan krijg je heel veel informatie. Je kunt dan ook aanklikken dat je alleen nederlandstalige sites wilt zien. Echt veel sites, ook over Burkitt.

Veel sterkte, groetjes Merel

martine

Berichtdoor martine » Ma 17 Nov 2003 15:45

hallo

Ik ( bijna 25 j)ben zelf nu al bijna negen jaar in behandeling voor non hodgekin lymfoon, en mijn man (25j) heeft nu al anderhalf jaar behandeling voor een uitgezaaid ewing sarcoom, zoals je dan al wel kan vermoeden hebben wij al veel te verduren gehad en het enige wat ik je kan zeggen is probeer de mooie momenten te laten overwegen dat zijn de momenten die je het langste zal koesteren, en het zijn dikwijls de kleine dingen die het hem doen. verder wens ik je veel strekte en moed toe

martine

Miek
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: Do 17 Apr 2003 23:13
Locatie: zuidholland

bedankt

Berichtdoor Miek » Ma 01 Dec 2003 14:18

dank jullie wel voor de reacties.
helaas heb ik niemand kunnen vinden met dezelfde vorm als Koen, mijn broer.
Koen is op 3 september jl overleden in alle rust. hij is maar 22 jaar geworden
Veel langer dan verwacht is hij nog in ons midden geweest.

nogmaal bedankt voor de reacties

mieke
De dood is als een horizon
en een horizon is niets meer
dan slechts een grens aan ons gezichtsvermogen


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten