tumor nergens te bekennen?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
angela1983
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 30 Sep 2009 18:16

tumor nergens te bekennen?

Berichtdoor angela1983 » Wo 30 Sep 2009 18:22

hoii
bij mijn vader is paar weken geleden kanker geconstateerd..
hij heeft uitzaaiingen in de lever, botten, ruggenwervels, bekken, maar wat blijkt volgens de artsen is de primaire tumor nergens te bekennen.. hebben hier meer mensen ervaringen mee??

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: tumor nergens te bekennen?

Berichtdoor stoffeltje » Wo 30 Sep 2009 19:52

hoi angela,
wat zullen jullie geschrokken zijn,en dan de tumor die niet te vinden is.
naar wat ik veel "gehoord"heb ,is dat het minder dan 1 cm. groot is ,dat hij niet te zien is op een scan.
maar ik ben geen arts!
heel veel sterkte stoffeltje :wink:

alfred1305
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 26 Aug 2009 21:41

Re: tumor nergens te bekennen?

Berichtdoor alfred1305 » Zo 04 Okt 2009 20:48

Beste Angela1983,

Op de amerikaanse site omschrijven ze kort en bondig de unknow primary: http://www.cancer.gov/cancertopics/fact ... ownprimary

Cancer of unknown primary (CUP) origin is the diagnosis when metastatic cancer is found but the place where the cancer began (the primary site) cannot be determined.
About 2 to 4 percent of all cancer patients have a cancer whose primary site is never identified.
Treatment for CUP depends on many factors, including where the metastatic cancer is found, what the cancer cells look like under a microscope, and the patient’s age and general health.
Recent advances in diagnostic techniques have improved doctors’ ability to eventually find the primary site, even when the original diagnosis is CUP.

Mogelijk wil je oncoloog met extra technieken nog een keer op zoek naar de primaire tumor.

Succes,

Alfred1305


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten