van stadium 4 naar stadium 3?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
aagje
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Di 30 Dec 2008 02:48

van stadium 4 naar stadium 3?

Berichtdoor aagje » Wo 15 Apr 2009 04:45

hallo,
Zoals ik al eerder op dit forum heb geschreven, mijn vader heeft maagkanker. Toen het ondekt werd werd hem verteld dat hij in stadium 4 van de ziekte zit, oftewel in het laatste stadium. Prognose 3 -6 maanden. We zijn nu dik 4 maanden verder en 5 chemokuren verder. Na de laatste scan (na 2.5 kuur) bleek dat de chemo goed is aangeslagen, de tumor in de maag is kleiner geworden en de (7) tumoren in de lever zijn ook kleiner geworden en minder in aantal. De dokter heeft zelfs gesproken over een curatieve behandeling als na de 6de chemo de lever schoon is. Houdt dat dan in dat hij niet meer in stadium 4 maar in een stadium 3 zit? ( ik heb namelijk gelezen dat stadium 4 ongeneeselijk is). En hij heeft een vrij zware chemo kuur, waar hij (gelukkig) bijna geen last van ondervind behalve dat hij nu blaren in zijn mond en op zijn tong krijgt. Is daar ook wat tegen te doen?

alvast bedankt
Aagje

Ingrid L
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: Ma 29 Dec 2008 14:21

Re: van stadium 4 naar stadium 3?

Berichtdoor Ingrid L » Wo 15 Apr 2009 12:26

Hoi Aagje

Ik heb je verhaal gelezen en ik weet niet of men spreekt van weer naar stadium 3 gaan, maar wat ik wel weet is dat er meer mensen ongeneeslijk ziek zijn verklaard en waarbij de behandeling zo goed aanslaat en de kanker wonder boven wonder overleven. Uit je verhaal lees ik dat de chemo al na weinig kuren goed is aangeslagen. Als inderdaad de lever schoon is tzt zullen ze waarschijnlijk de tumor in de maag opereren. Er is dan weer een kans om te overleven. Bij mijn man was er destijds 1 uitzaaiing die verholpen kon worden waarna ook de niertumor werd verwijderd en hij theoretisch schoon was. Echter dan is het afwachten, bij mijn man paktte het verkeerd uit hij kreeg vrij snel nieuwe uitzaaiingen maar er is dan ook geen afdoende behandeling zoals chemo voor nierkanker, maar jouw vader heeft dat wel dus de kans zit erin dat het positiever uitpakt dan aanvankelijk gedacht. Ik wens jullie veel sterkte en hou hoop, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.Groetjes Ingrid


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten