Teelbalkanker of Bijbal???

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Robert002
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 03 Feb 2009 19:33

Teelbalkanker of Bijbal???

Berichtdoor Robert002 » Di 03 Feb 2009 19:37

Hoi,

Ik voel aan de zijkant van mijn linker teelbal allemaal bobeltjes, ik zie de bobbeltjes ook door de balzak.
Nou weet ik niet of het mijn bijballen zijn of dat ik misschien teelbalkanker heb, graag een antwoord!
Ik ben 14 jaar, en ik krijg nu een beetje schaamhaar etc. dus ik denk dat het wel mijn bijballen kunnen zijn.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Teelbalkanker of Bijbal???

Berichtdoor liddy » Wo 04 Feb 2009 14:30

Via de onderstaande link zie je een tekening van de mannelijke geslachtsorganen.
Je kunt in je balzak twee zaadballen en twee bijballen voelen.
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=15555
Bobbeltjes kunnen van alles zijn bijv. talgkliertjes, heel onschuldig.
Enne, je huisarts heeft liever dat je hem/haar om raad vraagt, dan dat jij je zorgen maakt.
Je huisarts beseft heel goed dat een bezoek moeilijk voor je kan zijn.

mercske
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2008 10:57

Re: Teelbalkanker of Bijbal???

Berichtdoor mercske » Ma 09 Mar 2009 10:28

hallo robert
als je twijfelt kun je het beste naar de huisarts ook al schaam je jezelf daar voor maar als het zaadbalkanker mocht zijn dan ben je er in ieder geval op tijd bij.
ik had ook een bobbeltje op mijn linkerbal maar volgens mijn huisarts was er niks aan de hand.een jaar later kreeg ik meer klachten en een andere huisarts stuurde me door naar het ziekenhuis en bleek het zaadbalkanker met uitzaaiingen te zijn.
maak je niet al te druk maar laat er voor de zekerheid naar kijken en laat je doorsturen naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.als het fout is,is de kans groot dat ze daar iets aan kunnen zien.
hopelijk heb je wat aan deze reactie en laat je wat van jezelf horen.groet marc


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten