Halskliermetastasen?

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
vosje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 05 Feb 2009 09:35

Halskliermetastasen?

Berichtdoor vosje » Do 05 Feb 2009 09:52

Hallo,

Sinds vorige week donderdag kreeg ik een beetje pijn aan mijn hals. Ik dacht dat het gewoon keelpijn was en heb sindsdien keelspray gespoten. Maandag had ik plots door dat het eigenlijk een gezwollen lymfeklier was die pijn deed (midjugulair gelegen denk ik). 's Avonds ben ik naar de dokter gegaan en volgens hem is het een keelontsteking. Wat ik raar vind is dat ik echter helemaal geen keelpijn heb!
Sindsdien neem ik 3x per dag Ibuprofen en keelspray. De lymfeklieren zijn echter niet kleiner geworden, maar er zijn er nog andere beginnen zwellen (laagjugulair denk ik, in ieder geval onder de eerste). Vooral links (voor mij) zijn ze heel erg gezwollen en voelen ze volgens mij heel hard aan. Rechts ook een beetje gezwollen, maar veel minder dan links.

Aangezien ik nergens anders last van heb, dacht ik aan (keel)kanker en/of metastasen. Is dit mogelijk? Of zwellen ze hiervoor te snel op? Ik weet natuurlijk niet of ze daarvoor al gezwollen waren of niet. 'k Heb het pas door gehad toen het wat pijn begon te doen...De pijn is ook enkel wanneer ik mijn hoofd draai, geeuw, (soms) slik (vooral eten dan),... Wanneer ik op de lymfeklier duw, dan zijn ze ook wat gevoelig.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij eventueel kan geruststellen...? Ik vind het in ieder geval raar dat ik geen andere symptomen heb... :?

Groetjes!

ritter
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: Ma 11 Sep 2006 03:30

Re: Halskliermetastasen?

Berichtdoor ritter » Do 05 Feb 2009 11:46

hallo,

Veel mensen denken vaak het ergste als er iets in het lichaam mankeert. Echter vaker gaat het om onschuldige dingen. Zwelling in de halsklieren kan zoveel andere oorzaken hebben dat kanker. Zeker als de zwellingen snel zijn gekomen is het eerder aannemelijk te denken aan andere oorzaken. Bij griepverschijnselen zullen de halsklieren bijvoorbeeld opzwellen, bij verkoudheid, de ziekte van pfeiffer, ontstekingen in de keel, etc.
Is er bij u bloed geprikt?
Nogmnaals ga niet van het ergste uit, ga terug naar de huisarts als de zwellingen aanhouden.

sterkte

vosje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 05 Feb 2009 09:35

Re: Halskliermetastasen?

Berichtdoor vosje » Do 05 Feb 2009 13:17

Ik heb idd vaak de neiging om het ergste te denken, maar meestal kan ik het wel relativeren, vooral wanneer ik andere verschijnselen (keelpijn, lopende neus, hoest, vermoeidheid,...) heb die duidelijk passen bij een andere ziekte. Deze keer echter heb ik geen andere verschijnselen, daarom dat ik het raar vind en aan kanker denk.

Er is nog geen bloed geprikt. Waarschijnlijk ga ik vanavond terug naar mijn huisarts om te zien wat hij er over denkt. Volgens hem had het vandaag namelijk al veel beter moeten gaan...


Terug naar “Vraag en antwoord”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten